020 - 460 9 150   Bel tijdens kantooruren of boek hier eenvoudig uw hotelhuisje online

Veelgestelde vragen over logeren in een bijzonder hotelhuisje

Algemeen

Vraag: Wat is een Restinn?
Antwoord: Een Restinn (een exclusief ontwerp van architect Henri Leloup) is een vrijstaand hotelhuisje voor 2 personen op het boerenerf met al het comfort van een driesterrenhotel. Iedere Restinn locatie kent een kleinschalige opzet. De aantrekkelijke locaties herbergen elk maximaal zes Bed en Breakfast hotelhuisjes en bieden volop privacy en rust.

De Restinns zijn zeer compleet ingericht met onder meer:

  • twee eenpersoons bedden (boxspring, incl. bedlinnen)
  • douche en toilet (badlinnen aanwezig)
  • comfortabel zitje
  • gezellige eethoek
  • koelkast
  • koffie- en thee voorzieningen (incl. koffie en thee)
  • televisie met ruim kanalenaanbod
  • gratis WIFI (eigen laptop meenemen)
  • eigen terras met zitje en vrij uitzicht

Vraag: Waar zijn de Restinns gelegen?
Antwoord: De Restinn Bed en Breakfast hotelkamerhuisjes zijn zonder uitzondering geplaatst in een landelijke omgeving. Zo heeft u altijd een prachtig uitzicht op de natuur of het boerenland. U vindt Restinn in: Noord-Holland (Aartswoud, Andijk, Medemblik, Warmenhuizen en Oosterleek), Groningen (Bourtange), Drenthe (Emmen en Coevorden) en Brabant (Rijsbergen). Iedere Restinn locatie kent een kleinschalige opzet. De aantrekkelijke locaties herbergen elk maximaal zes Bed en Breakfast hotelhuisjes en bieden volop privacy en rust.

Vraag: Hoe groot zijn de Restinns?
Antwoord: De Restinns zijn ca. 30m² groot en is een ruimte. Er is geen aparte slaapkamer en kookgelegenheid.

Vraag: Zijn er ook 4-persoons Restinns?
Antwoord: Nee, Restinn beschikt niet over 4-persoonskamers. De Restinn huisjes zijn geschikt voor 2 personen en een kind tot maximaal 12 jaar.

Vraag: Kan er een derde bed bijgeplaatst worden?
Antwoord: De Bed en Breakfast Restinn huisjes zijn geschikt voor twee personen. Bijplaatsing van een extra bed is mogelijk voor kinderen tot 12 jaar. Het derde bed is geen boxspring maar een bijzetbed, houd hier rekening mee. Het derde bed is incl. bedlinnen en er zal ook rekening gehouden worden met extra badlakens. Voor een derde bed betaalt u  € 25 per nacht. Tevens is het ook mogelijk om een kinderbedje (voor kinderen t/m 3 jaar) te huren voor € 7,50 per verblijf.

Vraag: Hoe groot zijn de boxspring bedden?
Antwoord: De bedden in uw Restinn zijn extra lang (2.10 meter). Voor een extra bed op de kamer kunt u zich richten tot de exploitant. Hiervoor worden extra kosten in rekening gebracht.

Vraag: Zijn bed- en badlinnen in de Restinn aanwezig?
Antwoord: Ja, bed- en badlinnen zijn aanwezig in de Restinns. Bij Restinn worden, net als een hotelkamer, dagelijks schoongemaakt (afhankelijk van duur verblijf) en voorzien van nieuw bed-en badlinnen.  

Vraag: Mag er in de Restinns gerookt worden?
Antwoord: Nee, roken is niet toegestaan in de Restinn huisjes. U wordt vriendelijk verzocht buiten te roken en uw sigaretten in de daarvoor voorziende afvalbak te plaatsen.

Vraag: Is er internetaansluiting aanwezig in de Restinn?
Antwoord: Ja, er is gratis internetaansluiting aanwezig. U dient wel u eigen laptop mee te nemen. U kunt uw laptop eenvoudig aan de internetaansluiting inpluggen. U vindt de aansluiting op de databox onder uw televisie. Er is tevens gratis WIFI aanwezig. 

Vraag: Kan ik televisie kijken in de Restinn?
Antwoord: Ja, de Restinns beschikken allemaal over een televisie met ruim kanaalaanbod. In uw Restinn bevindt zich een lijst met de te ontvangen tv-kanalen. De gebruiksaanwijzing van de tv vindt u achter in de gastenmap (aanwezig in uw Restinn).

Vraag: Wat is een Japans toilet?
Antwoord: De toiletten (uitsluitend Restinn Aartswoud en Warmenhuizen) zijn uitgerust met een zogeheten Japanse toiletbril. Deze reinigt uw onderlichaam met water van 38°C. Daarna wordt uw huid gedroogd met warme lucht. U kunt de bril bedienen met de knoppen aan de zijkant van de toiletbril. De bediening van dit paneeltje is heel duidelijk en eenvoudig te gebruiken. Bovendien vindt u een gebruiksaanwijzing in de gastenmap in uw Restinn kamer.

Vraag: Kan ik mijn auto parkeren of fiets stallen bij de Restinn?
Antwoord: Elke Restinn locatie biedt parkeermogelijkheid. De parkeerplaatsen zijn gratis en niet overdekt. Het is niet mogelijk de auto direct naast het Restinn huisje te parkeren. Er is (overdekte) fietsenstalling aanwezig en oplaadpunten voor elektrische fietsen. 

Vraag: Waar kan ik een recensie plaatsen over mijn ervaring met Restinn?
Antwoord: Bij thuiskomst ontvangt u per mail een enquêteformulier waar wij u naar uw ervaring bij Restinn vragen. Alvast bedankt voor het invullen. Ook kunt u uw ervaring, opmerkingen mailen naar info@restinn.nl

Vraag: Zijn de Restinns geschikt voor mindervalide?
Antwoord: Nee de huisjes zijn helaas niet geschikt voor mindervalide.

Vraag: Ik wil mijn hond (huisdier) meenemen, kan dat?
Antwoord: Vanwege het insleep gevaar van ziekteverwekkers door gastdieren zijn honden en andere huisdieren helaas niet toegestaan in Restinn Aartswoud, Andijk, Rijsbergen en Emmen. Honden (huisdieren) zijn wel toegestaan in Restinn Warmenhuizen, Oosterleek, Bourtange, Coevorden en Medemblik voor € 10 per nacht.

Vraag: Ik wil met een groep komen, kan dat?
Antwoord: Groepen zijn welkom bij Restinn. Houdt u er wel rekening mee dat er maar een beperkt aantal huisjes per locatie aanwezig zijn. Voorkom teleurstelling en boek ver van te voren. Belt u voor meer informatie onze reserveringlijn 020-4609150 of stuur een e-mail naar info@restinn.nl. Restinn Bourtange, Meppen en Warmenhuizen beschikken over diverse ruimtes speciaal geschikt voor groepen en organiseren diverse groepsactiviteiten. 

Eten & Drinken

Vraag: Kan ik ook dineren in de Restinn?
Antwoord: Met het unieke “Dining-Inn” principe kunt u heerlijk genieten van een 2 of 3 gangendiner. Deze maaltijd verzorgt de gastvrouw/heer in uw eigen hotelkamerhuisje. De kosten zijn respectievelijk €22,50 en €27,50 per persoon. Dining-Inn is in principe elke avond mogelijk tussen 18.30 uur en 20.30 uur. Wel dient u dit bij de boeking of 's morgens voor 11:00 even te bestellen, u kunt kiezen tussen vlees-, vis- en vegetarische gerechten. Voor gasten die langer verblijven bij Restinn biedt de gastvrouw ook het "eten wat de pot schaft" principe. Prijzen op aanvraag. Uw gastvrouw/heer verzorgt ook graag uw lunchpakket. 

Vraag: Ik ben vegetariër of heb speciale (dieet) wensen. Wordt hier rekening mee gehouden?
Antwoord: De gastvrouw/heer houdt rekening met mensen met een speciaal dieet, zoals zoutarm, glutenvrij, koemelkvrij, maar ook voor vegetariërs, indien dit tijdig wordt doorgegeven. Hieraan zitten geen extra kosten verbonden.

Vraag: Is er een restaurant aanwezig bij de Restinns?
Antwoord: De Restinn locaties beschikken niet over een restaurant ter plaatse (m.u.v Restinn Bourtange). Wel heeft elke locatie een ruimte professioneel ingericht voor het klaar maken van het ontbijt, de lunch en de diners. De maaltijden worden geserveerd in uw eigen Restinn kamer (of terras). De gastvrouw/heer kan u restaurants in de omgeving aanbevelen.

Vraag: Kan ik gebruik maken van room service?
Antwoord: De maaltijden (ontbijt en evt. lunch en diners) worden geserveerd in uw eigen Restinn kamer (of terras).

Vraag: Waar geef ik mijn maaltijdwensen aan?
Antwoord: Bij de reservering kunt u uw maaltijdwensen aangeven. De gastvrouw/heer houdt rekening met mensen met een speciaal dieet, zoals zoutarm, glutenvrij, koemelkvrij, maar ook voor vegetariërs, indien dit tijdig wordt doorgegeven. Hieraan zitten geen extra kosten verbonden.

Vraag: Mag ik eigen eten/drinken meenemen en nuttigen?
Antwoord: De gastvrouw/heer serveert iedere morgen een heerlijk en vers ontbijt. Verder is er een Minibar (koelkastje) aanwezig met een sortering dranken (alcoholische en non-alcoholische) en diverse kleine snacks. In de Restinn kunt u tevens gebruik maken van een koffiezetapparaat (Senseo) en waterkoker, inclusief koffiepads en theezakjes. Het wordt erg op prijs gesteld als u geen eigen eten/drinken meeneemt en nuttigt. Bij Restinn Warmenhuizen is een gezamelijke ruimte met een goed gevulde koelkast met diverse drankjes en snacks aanwezig. In dezelfde ruimte is er een koelkast voor algemeen gebruik voor de gasten. 

Vraag: Volgens de wet mogen personen van onder de 18 jaar geen alcohol en geen sterke drank. Wat valt er onder sterke drank?
Antwoord: Alle (mix)dranken met een alcoholpercentage of een alcoholische basis van meer dan 15%.

Reserveren

Vraag: Hoe boek ik meerdere locaties?
Antwoord: Indien u meer dan één locatie wilt boeken, kunt u het beste onze reserveringlijn bellen 020-4609150 of een e-mail sturen met de gewenste locaties, het aantal personen en de gewenste periode.

Vraag: Kan ik een optie op een verblijf bij Restinn nemen?
Antwoord: U kunt gedurende een door ons bepaalde termijn (maximaal een week) geheel vrijblijvend en kosteloos een optie nemen.

Vraag: Hoe kan ik extra diensten boeken zoals fietshuur, kinderbed, workshops etc.?
Antwoord: Extra diensten en wensen kunt u tijdens de (online) reservering doorgeven. Alle extra’s worden ter plaatse contant afgerekend en staan niet op de factuur tenzij u dit vroegtijdig aangeeft.

Vraag: Ik wil mijn verblijf verlengen/veranderen, kan dat?
Antwoord: Uiteraard kunt u, indien beschikbaarheid, uw reservering verlengen en/of veranderen. Als u al op locatie bent, kunt u het wijzigen van uw reservering opnemen met de gastvrouw. Indien u eerder uw verblijf wil verlengen of gegevens wilt veranderen, neemt u dan contact met ons op via 020-4609150 of stuur een e-mail.

Vraag: Kan ik een reservering kosteloos annuleren?
Antwoord: Bij annulering 48 uur vòòr aankomstdatum worden geen overnachtingskosten in rekening gebracht. Bij annulering daarna of als u niet komt opdagen (no show) wordt 100% van de eerste overnachting in rekening gebracht. 

Vraag: Ik heb geen creditcard, kan ik dan wel online boeken?
Antwoord: U kunt ook zonder een creditcard bij Restinn online boeken. U kunt kiezen om u reservering per iDeal of per bankoverschrijving te betalen. De bank gegevens staan dan op de factuur. Indien deze mogelijk u niet geboden wordt kunt u ons bereiken via 020-4609150 of per e-mail.

Vraag: Ik heb mijn verblijf online al betaald. Hoe reken ik extra diensten af zoals fietshuur, kinderbed, workshops etc. af?
Antwoord: Het afrekenen van gebruikte maaltijden, dranken en snacks vindt op de ochtend van vertrek plaats. U maakt hiertoe gebruik van een pinbetaling (m.u.v Restinn Medemblik, Coevorden en Aartswoud) of rekent contant af. Betaling per creditkaart is alleen mogelijk in Andijk.

Vraag: Hoe boek ik een arrangement of actie van Restinn?
Antwoord: Op de website staan de aanbiedingen en/of actie die er op dat moment lopen. Deze kunnen online geboekt worden. Heeft u andere wensen? Stuur een e-mail met het aantal personen, de gewenste locatie, betreffende wensen naar info@restinn.nl. U kunt onze reactie dezelfde werkdag verwachten. Gelijk de beschikbaarheid checken? Bel onze reserveringslijn 020-4609150.

Vraag: Ik wil een Bijzondere overnachting bij Restinn boeken als verrassing, deze persoon mag het natuurlijk niet weten, kan dat? Heeft u ook cadeaubonnen?
Antwoord: Jazeker, indien u de reservering maakt onder uw eigen naam, zal de bevestiging en factuur (per mail) naar u gestuurd worden. Als u liever niet online boekt kunt u onze reserveringslijn bereiken op 020-4609150. Wilt u een overnachting cadeau geven, hiervoor hebben wij de Cheque Inn (Restinn cadeaubon). Kosten bedragen € 85,00 en is inwisselbaar voor een overnachting voor 2 personen (incl. ontbijt) op iedere gewenste locatie op basis van beschikbaarheid. 

In- & Uitchecken

Vraag: Wanneer moet ik in- en uitchecken?
Antwoord: U kunt tussen 14:30 uur en 19:00 uur uw Restinn betrekken. Eerder of later aankomen is alleen mogelijk in overleg met de gastvrouw/heer. De contactgegevens vindt u op de reserveringsbevestiging. U dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken, bij een later vertrek wordt een extra dag in rekening gebracht.

Vraag: Ik wil later aankomen dan 19:00 uur, kan dat?
Antwoord: Later aankomen is mogelijk in overleg met de gastvrouw/heer. De contactgegevens vindt u op de reserveringsbevestiging. Ook kunt u deze vraag mailen naar info@restinn.nl

Overige

Vraag: Wat is Restinn en route?
Antwoord: Met Restinn en route kunt u zelf uw route langs de Westfriese Omringdijk samenstellen en bepaalt u zelf welke Restinn locaties in uw route passen. Alle Restinn locaties bevinden zich direct aan de mooiste fiets- en wandelroutes van Noord-Holland, zoals de Westfriese Omringdijk. Ze hebben een gemiddelde onderlinge afstand van circa 20 kilometer.
Om Restinn en route te reserveren, kunt u ons een e-mail sturen met de gewenste locaties, het aantal personen en de gewenste periode. U kunt ons natuurlijk ook bellen 020-4609150.

Vraag: Waarom wordt er toeristenbelasting in rekening gebracht?
Antwoord: Toeristenbelasting (artikel 224 Gemeentewet) wordt geheven omdat de gemeente kosten maakt voor aanleg, beheer en onderhoud van voorzieningen die (mede) de verblijfsrecreant ten goede komen. Iedere gemeente mag toeristenbelasting heffen, maar niet alle gemeenten doen dat ook. De gemeentes waaronder de Restinn locaties vallen berekenen toeristenbelasting. De kosten verschillen per locatie en staat op uw factuur.

Vraag: Waar koop ik “Blôte Biene Bitter” (Kruidige Likeur)?
Antwoord: Blôte Biene Bitter is uitsluitend bij Restinn Aartswoud verkrijgbaar.

Vraag: Ik heb een Cheque-Inn, hoe kan ik deze verzilveren?
Antwoord: Om een Cheque-Inn te verzilveren, ofwel in te wisselen kunt u ons een e-mail sturen of bellen 020-4609150, houdt uw Cheque-Inn nummer bereid.

Vraag: Ik heb een Hema lekker weg hoe kan ik deze verzilveren?
Antwoord: Indien u een Hema lekker weg bon heeft, kunt u deze inwisselen voor een overnachting bij Restinn. Wij ontvangen dan graag een mail of telefoontje (via 020-4609150 of info@restinn.nl) met de gewenste datum en locatie. Geef tevens aan dat u met Hema Lekker weg bon wilt betalen dmv het vermelden van de nummerreeks achter op de kaart. U ontvangt dan een reserveringsbevestiging van Restinn. U levert uw Hema lekker weg bon in bij de gastvrouw/heer.

Vraag: Ik heb interesse in het exploiteren van Restinn, hoe kan ik hier meer informatie over krijgen?
Antwoord: Restinn is altijd op zoek naar nog meer gemeentes en ondernemers die interesse hebben in het exploiteren van Restinn vestigingen. Wilt u nader informatie ontvangen of een afspraak maken: stuurt u dan een e-mail naar onze ontwikkelingsmanager, hij beantwoordt graag al u vragen.

 

logo vvv logo recron route.nl  Nederland Fietsland Westerwolde Groningen  westfriesland Restinn is Kanjer van de Westfriese Omringdijk
  Nieuwsbrief

Wilt u helemaal op de hoogte blijven? De Restinn nieuwsbrief staat vol met leuke tips, voordelige arrangementen en nog veel meer. Lees hier al onze nieuwsbrieven.